2009. július 3., péntek

Szépek voltak.........


Ma megint olyan szépséget láttam, amit eddig még csak egyszer sikerült látni, és akkor is csak egyet. Nevezetesen: három szajkót, népies nevén Mátyás madarat.
Lent, Hároson, a bringaúton egy kanyar után láttam meg őket. Csak az a baj, hogy mire megállok és előszedem fényképező gépet addigra elszállnak. Most is ez történt. Ezért aztán a net-ről vettem le egy fotót, hogy meg mutassam, hogy milyen madár őkelme. Ugyan itt már tavasszal is láttam egyet, és akkor sejtettem, hogy párja is van, és költeni fognak, de azt nem sejtettem, hogy meg is láthatom őt. Nagyon szép madár. A népnyelv azt tartja róla, hogy a fiatal példányokat beszélni is meg lehet tanítani. Szerintem inkább békén kell hagyni őt a természetes élőhelyén, és télen ugyan úgy mint a többi pinty félét etetéssel segíteni a téli túlélésben.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése